loading...
کوهرنگ
محمدمحمدحسینی حاجی ور بازدید : 2130 پنجشنبه 15 تیر 1391 نظرات (0)

امکانات ویندوز 7

The New Windows Explorer

ویندوز اكسپلورر یا همان مرورگر ویندوز 7 تفاوت‌ هایی با نسخه‌ های گذشته ویندوز بویژه ویندوز XP دارد. دكمه محبوب Up از این صفحه حذف و Menu bar از دید مخفی شده كه البته با فشردن كلید Alt كیبورد، می ‌توانید آن را به صورت موقت ببینید.

نحوه عملكرد Address bar و نوع نمایش مسیر فولدری كه در آن قرار دارید تغییر كرده، در تمامی صفحات Search box در سمت چپ و بالای ویندوز اكسپلورر در دسترس است و می ‌توان براحتی و با مشخص كردن فیلترهای مختلف از آن بهره جست.

 

قسمت اصلی صفحه هم به 2 تكه تقسیم شده كه در قسمت سمت چپ (Left Pane) می ‌توانید آدرس‌ هایی را كه بیشتر با آنها سر و كار دارید زیرمجموعه Favorites قرار دهید، Library (پاورقی 1) برای انواع مختلف فایل ‌ها ایجاد كنید، براحتی به درایوها و (Map Drive )‌های سیستم‌ تان دسترسی داشته باشید و اگر در یك شبكه Workgroup هستید، با كلیک روی آیكون Network، سیستم‌ های همسایه تان را ببینید.

 

علاوه بر این در ذیل نوار آدرس، دكمه ‌های مختلفی قرار داده شده كه از طریق آنها می ‌توانید به Control Panel، Add/remove Programs كه در ویندوز 7 با نام Programs and Features شناخته می ‌شود و... دسترسی پیدا كنید كه این گزینه‌ ها بسته به این كه در صفحه اصلی My Computer هستید یا یک درایو یا فولدر را باز كرده اید، تغییر می ‌كند.

 

از طریق دكمه‌ هایی كه ذیل Search box قرار گرفته، می ‌توانید Preview pane (پاورقی 2) را فعال یا غیرفعال كنید و نیز می توانید نحوه نمایش محتویات درایوها و فولدرها را تغییر دهید.

 

همچنین در نوار پایینی ویندوز اكسپلورر می ‌توانید خصوصیات انواع درایو، فولدر یا فایلی را كه در حالت انتخاب قرار گرفته است مشاهده كنید.

 

در شماره‌ های آینده به همه این موارد و نحوه اعمال تنظیمات و تغییرات در آنها به صورت مفصل خواهیم پرداخت.

 

 

Control Panel

كنترل پنل جدید ویندوز 7 با طراحی متفاوت، قطعا توجه شما را به خود جلب خواهد كرد.

 

در پنجره اصلی، كلیدهای Back و Forward اضافه شده است. علاوه بر این، از طریق Search box موجود، براحتی می ‌توانید برنامه كاربردی (Applet) مورد نظرتان را پیدا كنید. به عنوان مثال، كافی است در این باكس كلمه Modem را تایپ كرده تا بتوانید از طریق قسمت Phone and Modem تنظیمات دلخواهتان را انجام دهید.

 

دسته ‌بندی قسمت‌ های مختلف Control Panel در ویندوز 7 نیز در مقایسه با سیستم‌ های عامل گذشته، تفاوت‌ هایی دارد. اگر مایلید كنترل پنل شما همانند ویندوز XP باشد، می ‌توانید در قسمت View by گزینه Larg Icons یا Small Icons را انتخاب كنید.

 

 

 

 

Devices and Printers

یكی دیگر از امكانات جدیدی كه در ویندوز‌7 مشاهده خواهید كرد، پنجره Devices and Printers است كه به آن Device Stage هم گفته می شود.

 

می ‌توانید از قسمت سمت راست Start Menu یا از طریق كنترل پنل به این صفحه دسترسی پیدا كنید.

علاوه بر دسته ‌بندی مجزایی كه در این صفحه برای دستگاه ‌هایی مشاهده می ‌شود كه از طرق مختلف به رایانه شما متصل شده‌ اند، می ‌توانید با كلیک روی هر كدام از Deviceها به پنجره اطلاعات و تنظیمات آن دسترسی یابید.

 

 

مانیتور، گوشی موبایل، پرینتر، اسكنر و... كه از طرق مختلف مثلا كابل USB یا Bluetooth به سیستم ‌تان متصل شده‌اند، در این قسمت قابل مشاهده هستند.

 

 

User Account Control

 

UAC كه به نسبت ویندوز ویستا بهینه‌ سازی شده، از دیگر امكانات ویندوز 7 است كه هنگام نصب نرم ‌افزارها، اعمال تغییرات در تنظیمات ویندوز و... با پیغام‌ های ایمنی (!) توجه شما را به خود جلب می ‌كند.

 

 

اگر حساب كاربری شما عضو گروه local Administrator سیستم ‌تان باشد، پیغام‌ های UAC تنها به صورت یك هشدار برای شما ظاهر می ‌شوند، اما اگر حساب كاربری ‌تان مثلا یك Standard User باشد، از طریق پنجره ‌ای كه UAC برایتان باز می ‌كند، می‌ توانید با وارد كردن User و Password مدیریت ویندوز، تغییرات مدنظرتان را اعمال كنید.

 

 

برای تغییر در نحوه عملكرد UAC، روی Start كلیک كنید و در Search box عبارت User account control را تایپ كنید تا دسترسی به صفحه تنظیمات UAC برایتان امكان ‌پذیر شود.

نكته ‌ای كه باید بدانید، آن است كه برای اجرای یک نرم ‌افزار با امتیاز مدیریت Elevated Privilage 

 

3روش وجود دارد:

 

اول آن‌ كه برخی نرم‌ افزارها طوری طراحی شده‌اند كه برای اجرا نیاز به دسترسی مدیریت سیستم (Administrator) دارند. با اجرای این گونه نرم ‌افزارها، پیغام UAC برای استفاده از امتیاز مدیر سیستم ظاهر خواهد شد.

 

دوم آن كه می ‌توانید با كلیک روی فایل‌ های اجرایی گزینه Run as administrator را انتخاب كنید.

سوم آن كه اگر می ‌خواهید یک فایل اجرایی همیشه با امتیاز مدیر اجرا شود، روی آن كلیک راست كنید و Properties را برگزینید، سپس از تب Shortcut روی دكمه Advanced كلیک كنید و گزینه Run as administrator را در حالت انتخاب قرار دهید.

ذكر این نكته لازم است كه برای جلوگیری از اجرای برخی نرم ‌افزارهای مخرب در پس‌ زمینه سیستم‌ عامل، پیشنهاد می ‌شود هیچ گاه UAC را غیرفعال نكنید و علاوه بر این، همیشه از یك حساب كاربری استاندارد برای كارهای روزانه‌ تان استفاده كنید.

 

برای نصب نرم ‌افزارها و اعمال تغییرات در تنظیمات ویندوز نیز براحتی می ‌توانید از روش‌ های پیش گفته استفاده كنید.

 

پاورقی 1) از طریق Libraryها، شما می ‌توانید فایل‌ هایی از یک جنس را كه به صورت پراكنده در اختیار دارید، در یك صفحه و در كنار هم مشاهده كنید.

 

به عنوان مثال قسمتی از عكس‌ های مورد علاقه شما در‌ هارددیسك سیستم ‌تان و قسمت دیگر در یك‌ هارد اكسترنال قرار دارد؛ شما می ‌توانید با ایجاد یك Library و مشخص كردن مسیر هر دو فولدر، تمامی تصاویر را در كنار هم مشاهده كنید، بدون آن كه نیاز باشد واقعا آنها را در یك فولدر در كنار هم كپی كنید.

به صورت پیش فرض، Libraryهایی برای Documents، فایل‌های تصویری، فایل‌های ویدئویی و Musicها وجود دارد و می ‌توانید برای دیگر انواع فایل ‌ها نیز از این امكان استفاده كنید.

 

پاورقی 2) اگر Preview pane را فعال كنید، با كلیک روی برخی از انواع فایل ‌ها مانند doc docx pdf و...، بدون این كــه آنها را بـاز كنید، می ‌توانید پیش ‌نمایش‌ شــان را در Windows Explorer مشاهده كنید.

منبع:تبیان

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    دراین سایت بیشتر از چه مطالبی استفاده شود؟
    به نظر شما آیا این سایت مفید است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 147
  • کل نظرات : 495
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 6166
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 112
  • بازدید امروز : 343
  • باردید دیروز : 563
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 1,861
  • بازدید ماه : 7,755
  • بازدید سال : 69,034
  • بازدید کلی : 4,559,274
  • کدهای اختصاصی
    قران خطاطي نستعليق آنلاين

    اسلایدشو

    رنک الکسا